מותגים גדולים מרבים בשנים האחרונות בשיתופי פעולה עם מעצבים ואמנים כדי למשוך את הקהל ולהציע פריטים החורגים מהקו הרגיל של המותג
שיתופי הפעולה מיוצרים במהדורה מוגבלת ולפרק זמן קצר ,כך שההייפ סביבם גדול , אבל לא תמיד מוצדק
שיתוף פעולה סימפטי במיוחד הושק לפני שבוע בין ענק האופנה היפני , החביב עלי מאוד
ובין דוגמנית העבר והמוזה של קרל לגרפלד במשך שנים רבות
Inès de La Fressange .
לה פרסניי הוציאה לפני שלוש שנים ספר על סודות היופי של הפריזאית
שהפך לתנ"ך של חובבת הסטייל . גם בישראל
הצלחת הספר , הסטייל הנוטף ממנו וגם העובדה שגברת לה פרסניי מזכירה בספר את יוניקלו כאתר קניות מועדף , לא חמקו מראשי החברה , והם פנו אליה בהצעה ליצור עבורם קולקציית קפסולה .
הבגדים עצמם מאוד בסיסיים - ג'ינס ,ז'קט ,שמלת מעטפת ,חולצת משי מכופתרת ,מכנסי קאפרי , כל הפריטים עליהם ממליצה לה פרסניי כנצחיים
מיוצרים בשלל צבעים וגדלים , ברוח יוניקלו
הבגדים מיוצרים מחומרים מעולים ותשומת לב קפדנית לפרטים . תווית מיוחדת וגם תפר אדום במקום שונה בכל פריט נותנים לרוכשת תחושת שייכות למועדון מובחר , והמחירים - נמוכים יחסית לחומרים ולהקפדה וגבוהים יחסית ליתר הבגדים הנמכרים ביוניקלו
סוג של
win / win
גם למותג וגם לקונה
ואיך הבגדים עצמם ?
אני בטוחה שעל אינס דה לה פרסניי ,שגם מדגמנת אותם בקמפיין מקסים בגובה העין ,הם נראים מיליון דולר . על אשה ממוצעת הם נראים רגילים וקצת פחות מדי מחמיאים .
ומה יצא לי מזה ? - חולצת משי שחורה ויפה
Many big brands initiate cooperation with designers and
artists , in recent years , to attract the audience and offer items that exceed the normal
line of the brand .
Collaborations and limited editions for a short time , the hype around them is great, but not always justifiedParticularly sympathetic cooperation was launched last week between Japanese fashion giant , Uniqlo , and the former model and muse of Karl Lagerfeld Inès de La Fressange.La Fressange wrote three years ago a book called Parisian Chic , about the beauty secrets of a Parisian woman .
The book became rapidly a bestseller and turned into the bible of Fashionistas ,
,in Israel too .The success of the book, oozing style , and the fact that Mrs. La Fressange's book mentions Uniqlo as a favorite shopping site , did not escape the heads of the company, and they proposed LF to create a capsule collection for them .The clothes themselves are very basic - jeans , jacket,buttoned silk shirt , Capri pants , all items recommended by La
Fressange in her book .
,in Israel too .The success of the book, oozing style , and the fact that Mrs. La Fressange's book mentions Uniqlo as a favorite shopping site , did not escape the heads of the company, and they proposed LF to create a capsule collection for them .The clothes themselves are very basic - jeans , jacket,buttoned silk shirt , Capri pants , all items recommended by La
Fressange in her book .
The clothes are made from luxurious materials with meticulous attention to detail. A special label and a red stitch on each item give the
purchaser a sense of belonging to an elite club.
The prices -
relatively low to the materials and observance and performance and expensive to the
rest of clothes sold in Uniqlo .Type of win / win to the brand and the buyer.And how are the clothes themselves?I'm sure that on Inès de La Fressange , who is also modeling them in the charming campaign , they look a million dollars. On the average woman they look a little ordinary and less flattering .
No comments:
Post a Comment