1/16/18

Inspired by Sufganiot - השראה : סופגניות



 פוסט מיוחד המוקדש להשראה שמאחרי צילומי קמפיין רולדין 2017



בכל פעם שאני ניגשת לפרויקט צילומי חדש אני מנסה לנסח לעצמי את העקרונות שצריכים לעמוד מאחרי הצילומים. זה יכול
 להיות לצלם בשחור/לבן, או למשל שכל המצולמים יחייכו או יסתכלו למעלה. זה יכול להיות לצלם 
עם עדשה רחבה או להאיר בתאורה קונטרסטית. לצלם עם מוזיקה. העיקרון יכול להיות לעבוד עם צוות גדול ומדוקדק או להפך - בלי אנשים נוספים
 על הסט. השלב הזה בעבודה מאוד חשוב לי. מגוון גדול של החלטות, טכניות
 ואווירתיות. ה״פיצוח״ האישי הזה נוסף לבריף שאני מקבלת מהלקוח. אני עושה אותו ביני לבין עצמי ואח״כ
 מאשרת עם הקריאטיב וההפקה. מטרת העקרונות לתת טון והלך רוח לצילומים.                       י
  
*** 

   כשניגשתי לתכנן את צילומי קמפיין רולדין 2017 , כמה דברים היו ברורים לי מהרגע שקיבלתי את הבריף ממשרד הפרסום :                      י 
  
א. הסקיצה לצילומים חייבת להיות מדויקת לפרטי פרטים, עד לרמת הציפורניים, כדי שהתקשורת בין אנשי הצוות תהיה חלקה
  ומהירה ביום הצילום. אין טיפת מקום לאילתורים.                י 
             
ב. להגזים! הצילומים צריכים להיות מוגזמים! עד הסוף עם כל רעיון ועוד קצת! במהלך תיכנון הקמפיין ובעיקר ביום
 הצילום חזרתי על ההחלטה להגזים כמו על מנטרה, בעיקר בלב וגם לנטע סקלי המאפרת (שלא חוששת להגזים, אני יודעת מכבר) ובכל התלבטות פסקתי - יותר, עוד.                           י
                                          
ג. שהכל חייב להיות אמיתי, לא פוטושופ                                                 י

ד. רמז לאווירה גותית, אפלה, שלא ממש מתחברת למזון. את הסעיף הזה, יש להודות, לא לגמרי תיכננתי
 מראש, אבל איכשהו האווירה הזו דומיננטית בשני הקמפיינים (16/17). לא דיברנו על זה, לא המשגנו
 את האווירה, אבל היא נוכחת (לשימחתי) ולטעמי זו אחת הסיבות לעניין שהקמפיין מעורר.          י
***
עם הצהרת הכוונות הכללית הזו, ניגשנו, מנדי מוריס המפיקה ואנוכי, לפגישה הראשונה עם צוות משרד הפרסום 
M&C Saatchi Tel Aviv
   - צור גולן (מנהל קריאטיב ושותף), בן קייל (ארט דיירקטור) ודותן פלזן (קופירייטר). העלנו רעיונות שונים
 כיצד לבדל את הקמפיין מהשנה שעברה ומתוכם נבחר כיוון הקרחות (על הקרחות ארחיב בהמשך). למרות שהייתי שותפה לחלוטין להולדת
 הרעיון, בהתחלה חששתי מאוד שהקרחות ירתיעו/יפחידו אבל בהמשך התגייסתי לגמרי לרעיון כשמבחינתי אחת המשימות שלי היתה לגרום
 לדוגמניות להיות יפות למרות הקרחות ובעזרתן.            י

בפגישה בחרנו 7 סופגניות מתוך המגוון שרולדין שלחו לנו, כאלו שחשבנו שיצטלמו טוב יותר
 ושיש בהן יותר עניין. אחרי שבחרנו - התמקדתי בסופגניות עצמן, בצורה, בצבעים ובמרכיבים וניסיתי לדמיין דמות להשראה לכל אחת
 מהן והקשרים אמנותיים/תרבותיים. הנה כמה רעיונות ראשוניים

או



בצורה אסוציאטיבית פתוחה מאוד .                   י

***

ומכאן התחיל פינג פונג אינטנסיבי של רעיונות, דוגמאות מצולמות, דוגמאות מילוליות, עם כל
 אנשי הקריאטיב ועם צוות ההפקה, במשך כשבועיים, לראות
 אם הרעיונות מתקשרים, מובנים, מתאימים לכל אחת מהסופגניות ומלהיבים אותנו.                  י
בסוף הפינג פונג הזה, כשרוב הרעיונות היו סגורים ומאושרים ע״י הקריאטיב ניפגשתי עם המאייר - גיורא (גרגורי) אשאולוב
 ותיארתי לו מילולית וגם עם רפרנסים את הרעיונות לכל חלק של הדמות. למשל




 או 

כבר במהלך הפגישה, שארכה כמה שעות, גיורא צייר סקיצה על הלפטופ שלו בהתאם לרעיונות שתיארתי והראיתי לו. מהנסיון
 של שנה שעברה ידעתי שהמאייר יתן לי הרבה רעיונות לגבי העמדת הדוגמניות לפי הדימיון האמנותי שלו. ולא התבדתי.               י
הרעיון להיעזר במאייר היה הברקה של המנהל הקריאטיבי, צור גולן, ולטעמי, ככל שהרעיון טכני, הוא אחד
 מהכלים המרכזיים שעזרו לנו בעבודה. העובדה שידענו במדויק מה אנחנו הולכים לעשות
 ומאידך לא הסתמכנו על רפרנסים צילומיים. כמה פשוט ככה חשוב!         י 


 אחרי הפגישה התחילה התכתבות וחילופי רעיונות וסקיצות של כשבוע עם גיורא. לדמות הכהה
 שלחתי לו צילומים של גרייס ג׳ונס, לירוקה את לינדה אוונג׳ליסטה בקליפ ״טו פאנקי״ של ג׳ורג׳ מייקל
 שבאופן כללי נתן לנו הפעם הרבה מאוד השראה לדמויות, ליולו התחתונה - צילומים של דוגמניות של כריסטיאן דיור
 משנות ה- 50 ועוד. ובמקביל כל סקיצה אישרתי עם הקריאטיב.        י


  עבדנו מהתחלה על שבע סופגניות כדי לבחור בסוף שש. כרמן מירנדה (הצהובה) נפלה, כי חשבנו
 שהיא קיצית מדי. הפידבקים מהקריאטיב היו טובים חוץ מסופגניית התות (השניה משמאל, עם הכיפה האדומה על הראש) והתחלנו לחשוב עליה
 מחדש. עלו אופציות של טילדה סווינטון הקפואה בנרניה, מלכת הקרח, פרווה לבנה, עד שברצף האסוציאטיבי הגענו לכתר ושמלה ויקטוריאנית
 אדומה - מלכת הסופגניות!  אורן דר (הסטייליסט) שלח דוגמאות
 של כתרים שאותן העברנו לגיורא המאייר. גם את השמלה של הפיסטוק/הירוקה שינינו, לבקשת הקריאטיב, לפי סקיצה מאורן, ואז שינינו שוב

.

בסופו של התהליך הגענו לשש סקיצות סופיות ומדוייקות ואותן הצגנו ללקוח  - רולדין









ניתן לראות שהסקיצות הראשוניות שגיורא צייר היו כמעט מדוייקות אבל הפיין טיוניג שעשינו קירב אותנו ליום הצילום
***
כאן מסתיים נושא ההשראה. לא אמשיך לכתוב על יום הצילום כי הפוסט
 יהיה ארוך מדי. אנא כתבו לי מה עוד מעניין אתכם ואשתדל לכתוב
 פוסט נוסף. וגם שאלות תתקבלנה בברכה. אני זוכרת שהבטחתי כמה מילים על
 הקרחות. אעשה זאת בהמשך. עכשיו אני מעלה את הפוסט, שיהיה כבר באוויר. כתבו לי


לינק לכל הצילומים -  https://www.behance.net/gallery/58907457/Roladin-2017

No comments:

Post a Comment